Szilvássy Vivien

Itt a tavasz, a ,,last minute’’ strandforma, de még inkább az életmódváltás időszaka

Végre beköszöntött a jó idő. Hirtelen mindenkiről lekerült a kabát, eltűntek a vastag pulóverek. Egyre inkább megtelnek a konditermek. Mit lehet még elérni ez alatt a pár hét alatt? Van-e még értelme elkezdeni edzeni, ha eddig nem tettük meg?


Elkezdeni természetesen mindig van értelme. Ez az időszak, mint kezdeti motiváció nagyon hasznos, de azért csodát ne várjunk tőle rövid időn belül. Tartós eredményt csak kitartó munkával lehet elérni. Egyébként is átmeneti megoldásokra kinek van szüksége? Ha már időt, pénzt és energiát fektetünk az életmódváltásba, ne csak azért tegyük, mert párszor kimegyünk a strandra vagy elmegyünk nyaralni, és olyankor jól szeretnénk kinézni. Ilyenkor választják sokan a magazinokban látható villámdiétákat, fogyasztószereket, és napi pár perces csoda edzésterveket. Felejtsük már el ezeket! A test által raktározott felesleges zsírmennyiség, ahogy nem pár hét alatt gyűlt össze, ugyanúgy nem pár hét alatt fog lemenni. Természetesen most nem azokról beszélek, akik 2-3 plusz kg-t szeretnének leadni.

Itt lépne be a történetbe, hogy ne mindig hallgassunk a mérlegre, hisz a sportolás hatására megjelenő izmok tömege nehezebb, mint a zsírszöveteké, de azokért az izmokért keményen meg kell dolgozni, nem adják sajnos őket olyan könnyen, mint azt sokan gondolnák. A villámdiétákkal leginkább gyorsan vizet veszíthetünk, és jól belassíthatjuk vele az anyagcserénket, ami a szervezet további raktározási folyamatait segíti elő, és hosszútávon újabb zsírraktárok megjelenéséhez vezet, vagyis tovább hízunk. Mint ahogy az sem igaz, hogyha tornázunk napi 10-15 percet, vagy megcsinálunk száz felülést, utána bombaformánk vagy lapos hasunk lesz. Az ígéretes fogyasztószerekről nem is beszélve, amiknek legtöbbször nem is ismerjük hosszú távú mellékhatásait.

Az életmódváltásnál legtöbbünket az esztétikai hatás motivál, hisz szeretnénk jól kinézni, ami természetes, de emellett ne feledkezzünk meg arról sem, hogy mindezt főként az egészségünkért tesszük! Ne határozzunk meg magunknak irreális célokat! Fontos, hogy lépésről lépésre haladjunk, és ha nem épp valamelyik fitneszversenyen szeretnénk indulni, ne törekedjünk versenyforma elérésére, hisz az egy rövid ideig tartható állapot, rengeteg lemondással jár, és azt a hétköznapi élettel nagyon nehéz összeegyeztetni. Mindig legyenek saját, egyéni adottságainknak megfelelő, teljesíthető céljaink. Ha tanácstalanok vagyunk ezek kialakításánál, vagy abban, hogy hogyan érjük el őket, bátran kérjük ebben edző segítségét, hisz az interneten és a magazinokban akad néhány ellentmondásos információ, nem könnyű köztük kiigazodni.

Viszont ha már tényleg itt a várva várt jó idő, használjuk ki az előnyeit! A tavasz a megújulásról szól, kiváló időszak ez az életmódváltásra, amiben a sport mellett fontos szerepe van a minőségi táplálkozásnak, és a regenerációnak is. Könnyebb ilyenkor rákapni a mozgás ízére. Ha rendelkezünk elég akaraterővel, jobban ki is tartunk mellette, és remélhetőleg az év többi szakaszában is megmarad a lelkesedés. Süt a nap, több kedvünk van kimozdulni, rengeteg edzésforma közül választhatunk, egyre népszerűbbek a kültéri edzések is. Akár bent, akár a friss levegőn rengeteg lehetőség vár ránk. Könnyebb ilyenkor már korábban felkelni, lemenni a terembe, vagy ki a szabadba sportolni. Esténként is később sötétedik, hosszabbak a nappalok, jobban ki lehet használni. Nem fázunk, több időt lehet a természetben tölteni. Egyre több a friss zöldség és gyümölcs, amik közül választhatunk, változatosabbá tehetjük étrendünket. A napsütéstől még az energiaszintünk is nő.
Ha még nem kezdtél hozzá az életmódváltáshoz, itt az ideje belevágni!

Szilvássy Vivien
személyi edző

https://www.facebook.com/szilvassy.vivien.edzo/


Post Author: Szilvássy Vivien

Szilvássy Vivien
Hozzászólások a Facebook-on keresztül

Minden hang számít! Szólj hozzá Te is!

Legyél te az első hozzászóló!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés