Szilvássy Vivien

Mit tegyek, ha semmi kedvem edzeni?

Sokszor előfordul, hogy a feltételek adottak, szabad az este / a hétvége, nem is kell messzire menni, még talán érvényes bérletünk is van, mégsem indulunk el edzeni, mert egyszerűen nincs kedvünk. Hogyan vegyük rá magunkat mégis, hogy a terem felé vegyük az irányt?


A fenti kérdés, gondolom, sokunknak ismerős lehet. Velem is elő szokott fordulni időnként, annak ellenére, hogy nagyon szeretek edzeni. Ha megkérdezik tőlem, mi a hobbim, ez az első, ami eszembe jut. Mégis vannak olyan napok, amikor nekem sincs kedvem elindulni, mert annyi mindent kellene még elintézni, vagy már olyan fáradt vagyok, hogy jobban húz az ágy. Ennek ellenére valahogyan ilyenkor át kell pattintani az agyamat, mert ha engedek a kísértésnek, akkor előbb-utóbb egy olyan holnap lesz belőle, ami végül sosem jön el. Valószínűleg mindenkinek megvan rá a saját módszere, hogyan tudja ilyenkor motiválni magát. Én a sajátomat tudom most megosztani veletek.

Szerintem nagyon fontos, hogy elsődlegesen meghatározzunk egy célt, hogy mit szeretnénk pontosan elérni! Nekem pl., jelenleg ez a testzsírszázalékom csökkentése, nyárra szálkás izomzat elérése. Tűzzünk ki magunk elé egy reális határidőt, mikorra legyen ez végrehajtva! Az én esetemben ez június eleje. Gondoljuk át, mit vagyunk hajlandóak ezért megtenni! Olyan vállalásokat hozzunk létre, amit teljesíteni is képesek vagyunk a szabadidőnk és egyéb teendőink függvényében! Nekem ez pillanatnyilag kb. heti 4-5 edzés (legrosszabb esetben is minimum 3) és az étrendem szigorú betartása. Annak függvényében, hogy ez mire elég, hogyan reagál rá a szervezetem, ez még változhat a folyamat során, de akkor is a kezdéshez nagyon fontos, hogy legyenek konkrétumok. Ez a saját példám, természetesen attól függően, hogy ki, mit, mikorra, milyen ráfordításokkal szeretne elérni, ez egyénenként változhat.

Gondolom, a nyár közeledtével nem én vagyok az egyetlen, aki a strandszezonra szeretne jól kinézni. Ezért, aki még nem kezdett hozzá, javaslom, hogy húzzon bele, mert 3 hónap az elég szűkös határidő! Viszont azt se felejtsük el, hogy ez egy életforma, ami nem csak adott időszakra szól, hanem, kisebb-nagyobb változtatásokkal ugyan, de célszerű a sportot, az egészséges táplálkozást, és a megfelelő mennyiségű pihenést a mindennapok részévé tenni!

Ha már elkészült az akciótervünk, akkor is biztosan elő fognak fordulni olyan napok, amikor már a hátunk közepére nem kívánjuk az egészet, mert már elég volt a folyamatos önkontrollból, az edzésből, a diétából, kit érdekel az egész?! Ilyenkor viszont fusson át a fejünkön mindaz, amit már idáig megtettünk érte! Ha feladjuk, akkor feleslegesek voltak a lemondások, a befektetett idő, a pénz, és az energia. Lebegjen a szemünk előtt a cél! Hogyan fogjuk elérni, ha nem tesszük meg érte azt, amire egyébként tudjuk, hogy képesek vagyunk? Ne akarjuk majd irigykedve nézni azokat, akiken látszik, hogy keményebben küzdöttek, mint mi, és nem adták fel! Amikor nincs kedvem elkezdeni edzeni, vagy sóvárgok a csoki és a péksüti után bevásárlás közben, nekem mindig az jut eszembe, hogyha én nem teszek az álmaimért, akkor helyettem senki nem fog. Ez az élet más területére is igaz. Szerintem a sport, és az ezzel járó tudatosság a mindennapokban is kitartásra, és önkontrollra ösztönöz.

Még néhány egyszerű praktika amit, érdemes kipróbálni, ha nincs kedvetek elindulni edzeni:

Ha magaddal viszed az edzőcuccodat a munkahelyedre, nagyobb az esély rá, hogy munka után a terem felé veszed az irányt.

Ha a lakóhelyed közelében van a terem, és munka után még hazamész, nem ajánlott edzés előtt egy kis otthoni pihenést beiktatni, mert akkor nagy valószínűséggel már nem fogsz elindulni. A legegyszerűbb, ha hazaérsz, eszel pár falatot, felkapod az edzőtáskádat, és indulsz is tovább.

Ha este nem szeretsz edzeni, és reggel belefér az idődbe, akkor célszerű sportolással indítani a napot, amíg még friss vagy, és nem fárasztanak ki a teendők. Ilyenkor energiával is feltöltődsz, és a kedved is jobb lesz utána.

Ha edzővel edzel, és egyeztetett időpontotok van, kevésbé lesz kedved nem elindulni.

Ha csak azért nem szeretnél elindulni, mert messze van a terem, vagy hideg van, akkor akár tornázhatsz otthon is, de ezt csak azoknak javaslom, akik már biztosan helyesen végre tudják hajtani az adott gyakorlatokat.

Remélem sikerült pár hasznos tippet adnom az edzés előtti motiváció hiány és kifogáshalmaz leküzdéséhez.

Szilvássy Vivien
személyi edző

https://www.facebook.com/szilvassy.vivien.edzo/


Post Author: Szilvássy Vivien

Szilvássy Vivien
Hozzászólások a Facebook-on keresztül

Minden hang számít! Szólj hozzá Te is!

Legyél te az első hozzászóló!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés